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2013年 12月 31日

大晦日!

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今日は大晦日。。。

休みに入ってから、家の掃除、庭木の伐採、部屋のレイアウト変更で、筋肉痛になっています!

写真は、現在の集合写真です。(笑)

殆ど変っていません。
(in:rolex16613SG、tudorDD、tudorCT -out:16233)

年末の購入は無しでした。


今年も、色々とお世話になりました!

by gmt1675mm | 2013-12-31 16:52 | ROLEX | Comments(2)
2013年 12月 28日

【デトロイトモーターショー14】BMW M3セダン 新型と M4 クーペ、初公開へ

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BMWが12月12日、欧州で発表した新型『M3セダン』と『M4クーペ』。両車のワールドプレミアは2014年1月、米国で開催されるデトロイトモーターショー14に決定した。

新型M3セダンとM4クーペには、新開発の直噴3.0リットル直列6気筒ツインターボを搭載。最大出力431ps/5500-7300rpm、最大トルク56.1kgm/1850-5500rpmを引き出す。このスペックは、先代『M3』の4.0リットルV型8気筒自然吸気エンジン(最大出力420ps、最大トルク40.8kgm)に対して、11ps、15.3kgm力強い。

トランスミッションは、6速MTと7速デュアルクラッチの「DCT」。6速MTは先代よりも12kg軽く、シフトダウン時にエンジン回転数を合わせるスロットルブリッピング機能が付く。0-100km/h加速は、7速DCTが4.1秒、6速MTが4.3秒。最高速は250km/h(リミッター作動)に到達する。

また、軽量化を推進。カーボンファイバー製ルーフをはじめ、CFRP(カーボンファイバー強化樹脂)やアルミの積極採用により、先代比で約80kgの軽量化を達成した。M4クーペの場合、車両重量は1.5トンを切る1497kgに抑えられる。

さらに、7速デュアルクラッチのDCTには、ローンチコントロールと「スモーキー・バーンアウト」(仕向け地による)と呼ばれる機能が付く。スモーキー・バーンアウトはその名の通り、低速時に若干、ホイールスピンを許容し、白煙を上げるような機能を意味している。



「スモーキー・バーンアウト」は、US仕様でしょうね!(笑)


やっと、今年の仕事が終わり、家でのんびりしていました!

体中が疲れで、筋肉痛です。。。

近くの時計ショップでセールをしていたようですが、一度も行けませんでした。

by gmt1675mm | 2013-12-28 22:46 | BMW | Comments(0)
2013年 12月 26日

幕張新都心。。。

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今週も、東京近郊を駆け回っています!

成城、さいたま新都心、幕張新都心。。。

東京から、特急”わかしお”で、海浜幕張。

高層ビルからの景色は霞んでいます。




やっと、明日で今年の仕事も終わります!


あとは、9連休を満喫します!

by gmt1675mm | 2013-12-26 21:25 | Life | Comments(0)
2013年 12月 22日

クリスマスのイルミネーション!

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今日は、ラゾーナの109シネマに、某ライブビューイングを見に!

ラゾーナもクリスマスのイルミネーション♪

懐かしの、ポップコーン。


今年も、あと、1週間、頑張ります!

by gmt1675mm | 2013-12-22 22:44 | Life | Comments(0)
2013年 12月 21日

新型Cクラス!

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メルセデス・ベンツが新型Cクラスを発表した。かつてバブル期の日本で「小さな高級車」として一世を風靡した190シリーズ(W201)が1982年にデビューしてから30年以上が経ち、その後「Cクラス」へと車名が代わってからも、メルセデスの基幹モデルとして成功を続けている。2007年に登場した現行モデルは世界で240万代以上が販売された。

パワーユニットは、ガソリン・エンジンが、最高出力115kW(156hp)、最大トルク250Nmの1.6リッター直4ターボ(C180)と、135kW(184hp)と300Nmを発揮する1.9リッター直4ターボ(C200)の2種類。ディーゼルは125kW(170hp)と400Nmを発揮する2.2リッター直4ディーゼル・ターボ(C220ブルーテック)のみとなる。後日、V6ガソリンを含む数種類のエンジンが追加される予定である。


デザインがSにそっくりですね!

by gmt1675mm | 2013-12-21 11:08 | MERSEDES BENZ | Comments(0)
2013年 12月 20日

1601/8M!

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1601/8Mです!

1960年のみの、刻みの細かいフルーテッドベゼル!

雰囲気が良いですね!

by gmt1675mm | 2013-12-20 23:45 | ROLEX | Comments(4)
2013年 12月 17日

918 SPYDER!



by gmt1675mm | 2013-12-17 07:16 | PORSCHE | Comments(0)
2013年 12月 15日

M3セダン&M4クーペ、オフィシャル画像

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Availability / Production
•Comes to U.S. as 2015 Model Year
•Sales begin early Summer 2014
•Complete US-specific specs, pricing, options, and packages will be announced closer to the on-sale date
•M3 produced in Regensburg plant (built alongside 3 Series Sedan)
•M4 produced in Munich plant (built alongside 4 Series Coupe)


Engine / Exhaust
•3.0L inline 6 cylinder Twin Turbo engine (S55)
•2,979 cc
•Stroke/Bore: 89.6mm / 84.0mm
•425 HP from 5500-7300 RPM
•406 LB-FT torque from 1850-5500 RPM
•0-60 MPH: 3.9 seconds (DCT) / 4.1 seconds (manual)
•7600 RPM rev limiter
•10.2:1 compression ratio
•Top Speed: 155 MPH / 250 KMH
•Nearly 25% fuel consumption and emissions reduction over E90/E92 M3
•22 pounds / 10 kilograms lighter than S65 V8 predecessor engine
•Two mono-scroll turbochargers◦Mitsubishi mono-scroll turbochargers
◦18.1 PSI / 1.25 BAR max peak
◦Pre-tensioned in Sport and Sport+ modes (keep spinning at a high rate of speed even after throttle lift-off, for ultra quick response - more details)
◦Impulse charging for optimized responsiveness
◦Flow-enhanced manifolds
◦Electric wastegate actuator

•Direct Injection, Valvetronic variable valve timing and Double-VANOS continuously variable camshaft timing
•Closed-deck crankcase design (4.4 lbs / 2kg lighter)
•Twin-wire arc-sprayed coating used instead of liners (saves weight)
•Forged, torsionally rigid crankshaft
•Track-specification cooling system◦Air intake system features an indirect intercooler
◦Water cooler repositioned to the side for the high- and low-temperature water circuits, and the engine and transmission oil (if the M Double Clutch Transmission is specified)
◦Additional electric coolant pump cools the turbocharger bearing mounts when the car is stationary
◦Low-weight magnesium oil sump features special cover to limit movement of the oil under the effects of strong dynamic lateral acceleration
◦Under extreme longitudinal acceleration and deceleration, an oil extraction pump and a sophisticated oil return system situated close to the turbocharger help to maintain stable oil circulation
◦Double-flow oil recirculation pumps
◦Turbocharger suction system
◦Main radiator plus additional radiators for the high- and low-temperature circuits, turbocharger and transmission
◦Large indirect intercooler (sits atop engine, necessitating hood bulge)
◦Low-weight magnesium oil sump (2.2 lbs / 1kg lighter)
◦Temperature-stabilizing electric water pump

•Electronically control Exhaust◦Electrically controlled flaps just before the rear silencer minimize exhaust back-pressure and produce a BMW M sound, as well as giving precise feedback on engine load
◦When closed, flow is forced into and laterally across the silencer; when open, flow is more directly through the narrow part of the silencer
◦Different selectable drive modes feature different engine sound profiles
◦Catalysts with metal substrate (less restrictive than ceramic)
◦Exhaust always exits all four tail pipes



Transmission
•7 Speed M Double Clutch Transmission (M-DCT) with Drivelogic◦Third generation M-DCT
◦Integrated Launch Control function
◦Stability Clutch Control opens clutch when car is understeering to bring it back into line
◦Drivelogic modes can be selected for more comfortable, economy focused or sportier characteristics

•6 Speed Manual Transmission◦Robust double-plate clutch
◦More compact and quieter than predecessor
◦26.4 pounds (12kg) lighter than predecessor
◦New carbon friction linings in synchronizer rings increases shift comfort
◦Dry sump lubrication
◦Automatic throttle blip downshifts

Active M Differential•Hollow lightweight output shafts
•Electronically controlled multi-plate limited slip differential (LSD)
•Control unit links up with the DSC (Dynamic Stability Control) system and also takes into account the position of the accelerator pedal, the rotational speed of the wheels and the car’s yaw rate
•0% - 100% degree of lock
•M Dynamic Mode allows greater wheel slip, but with the safety net of DSC


CFRP drive shaft•feeds engine's torque from gearbox to rear differential
•increased stiffness
•reduced rotating mass for better acceleration and throttle response
•single-piece unit with no center bearing
•40% weight saving over predecessor
•tested for speeds up to 205 MPH


Electric Power Steering•Entirely new electric power steering (EPS) unit, built by ZF
•Servotronic function electronically adjusts the level of steering assistance according to the car's speed
•3 modes: Comfort, Sport, Sport+ (standard option)
•Specially tuned for M3/M4
•Will not compensate for understeer, oversteer, coarse road surface. Motor will not help unwind the steering wheel and it will self-center by by natural forces


Suspension / Tires / Brakes•Optional EDC Adaptive M Suspension features 3 modes: Comfort, Sport, Sport+
•Double-joint spring strut front axle ◦Lightweight aluminum construction for components such as control arms, wheel carriers and axle subframes saves 11 pounds (5kg) over a conventional steel design
◦Play-free ball joints and elastomeric bearings developed specially for the M3/M4 ensure an optimum and direct transfer of forces both laterally and longitudinally
◦Aluminum stiffening plate
◦CFRP front strut brace

•Five-link rear axle◦Forged aluminum construction for control arms and wheel carriers - reducing unspring mass of wheel-locating components by around 6.6 pounds (3 kg)
◦Rear axle subframe bolted directly to body structure (bolted joints between the axle subframe and the body sills, without use of elastic rubber elements)

•Tires incorporated into construction process for the axles◦low-weight 18-inch forged wheels (front axle: 9 J x 18, rear axle: 10 J x 18) with mixed-size tires (front axle: 255 mm, rear axle: 275 mm).
◦19-inch wheels and tires are available as an option (in Ferric Grey or Black)

•BMW M compound brakes standard (in blue)◦four piston front / two piston rear

•BMW M carbon ceramic brakes optional (in gold)◦six piston front / four piston rear



Lightweight Construction•BMW M4 Coupe features DIN curb weight of 1,497 kilograms (3300 pounds), around 80 kilograms (176 pounds) lighter than a comparably equipped predecessor model.
•Contoured (double-bubble) CFRP roof on both M3 Sedan and M4 Coupe◦saves 11 pounds (5kg) on M3
◦saves >13 pounds (6kg) on M4

•CFRP trunk lid on M4
•CFRP drive shaft saves 40% weight
•CFRP strut brace (weighs 3.3 pounds / 1.5 kg) offers more rigidity than aluminum counterpart
•CFRP roof bow
•Aluminum front fenders and hood


Aerodynamics
•Front apron, smooth underbody and gurney spoiler at the rear of the M3 Sedan (or integrated spoiler lip at the rear of the BMW M4 Coupe) reduce lift by an equal degree at the front and rear axle.
•Inflowing air through the engine oil cooler creates a Venturi effect, which reduces front axle lift and, in so doing, improves the steering.
•Air Curtain and M gills with integrated Air Breather rearwards of the front wheels minimize turbulence in the front wheel arches.
•Aerodynamically optimized exterior mirrors in twin-stalk style.


Interior•Front seats visually inspired by bucket seats, with illuminated M logo on seat backrests
•Contoured rear seats made from lightweight composite material can be folded in 60:40 split
•M Sport leather multifunction steering wheel with chrome trim and color contrast stitching
•Anthracite roof liner standard
•M door sill finishers, M driver’s footrest, M gearshift lever


Technology•BMW M Laptimer app [more details]
•Optional Head-Up Display (HUD) (comes with gear display, rev counter and Optimum Shift Indicator, etc.)


Physicals / Curb Weight / Construction
•Length: ◦M3 - 181.6 in / 4615 mm (1.3 inches longer than E90 M3)
◦M4 - 183.8 in / 4671 mm (2 inches longer than E92 M3)

•Width: ◦M3 - 73.9 in / 1877mm (2.2 inches wider than E90 M3)
◦M4 - 73.6 in / 1870 mm (1.9 inches wider than E92 M3)

•Height: ◦M3 - 56.0 in / 1424 mm (1 inch lower than E90 M3)
◦M4 - 54.4 in / 1383 mm (1.2 inches lower than E92 M3)

•Wheelbase: ◦M3 - 110.7 in / 2812 mm (2 inches longer than E90 M3)
◦M4 - 110.7 in / 2812 mm (2 inches longer than E90 M3)

•Front track: 62.1 in / 1579 mm
•Rear track: 63.1 / 1603 mm
•Weight: ◦3300 lbs / 1497 kg (all fluids, 90% fuel, no driver)
◦3466 lbs / 1572 kg / (plus 68kg driver and 7kg luggage)
◦M4 is 80kg (176 pounds) lighter than E92 M3 coupe, when comparably equipped
◦M4 is 23kg (50 pounds) lighter than F80 M3 sedan

•Cd (drag coefficient): 0.34 (compared to 0.31 of E90/E92 M3)
•50:50 weight distribution


Note: For more details on the above highlighted features and equipment, see full press release below

Note: For preliminary U.S. options/packages preview, see dealer's 2014 BMW M3/M4 Order Guide (customer order/price guides will come closer to launch date)


エンジンルームは、初めて見ました。

3.0L twin turboで425ps。。。

旧型のE90の335iでもコンピュータチューンでそのくらい出ているんですよね!

操縦性は全く違うと思いますが、いかがでしょうかね。。。

by gmt1675mm | 2013-12-15 21:58 | BMW | Comments(0)
2013年 12月 15日

OYSTER PERPETUAL SEMI-BUBBLE BACK 6084

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雰囲気が良いですね!

ダイアルはリダンですが。。。

by gmt1675mm | 2013-12-15 21:30 | ROLEX | Comments(0)
2013年 12月 10日

428i vs 328i Estoril Blue M Sports !

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エストリルブルー!

良い色ですね。

by gmt1675mm | 2013-12-10 21:14 | BMW | Comments(0)